Mazda 626 temperatuy termostat

Katalog wyszukanych haseł

dowload

Witam jechałem sobie mazdą (626 GE 2,0) i w pewnym momencie zaczęła temperatura wody rosnąć a w nawiewie zimne powietrze lecieć mimo iż ustawione było na maxa na gorące autko zaczęło przerywać (na LPG) i w końcu zgasło pierwsza myśl siadł termostat wyszedłem (o 19:00 godzinie w środku lasu) wykręciłem termostat i go od razu wywaliłem w las odczekałem aż silnik ostygnie i dolałem płynu z myślą że będzie ok ruszyłem dalej ale myliłem się a zjawisko było następujące silnik grzał sie na maxa wentylator kręcił jak głupi i chłodził zimną chłodnicę piekarnik od instalacji gazowej z 1 cm lodu (zamarznięty)w pewnym momencie przeszedłem na PB z myślą poprawy sytuacji ale wręcz przeciwnie było to samo. Włączyłem nawiew na ciepłe powietrze z myślą iż pomoże to wypuszczając ciepłe powietrze a tu zjawisko było następujące leci gorące powietrze z nagrzewnicy i temperatura jest normalna nagle zaczyna lecieć prawie zimne powietrze mimo iż nic nie przełączałem automatycznie temperatura rosła do 90stopni? i znów odblokowanie - leci ciepło i temperatura wraca do normy ale tylko na moment i tak w koło - i jestem na stopie wojennej z moją mazdą kto pomoże mi się z nią pogodzić co to moze być? -(zapowietrzenie?)

Witam wszystkich!
Pomóżcie w diagnozie pracy układu chłodzenia w Mazdzie 626 2.5iV6. Jak odpalę Mazdę to temperatura na wskaźniku jest na zero i po włączeniu ogrzewania leci chłodne powietrze dopiero jak przejadę jakieś 6 km to temp. na wskaźniku podnosi się do pozycji lekko wychylonej poza połowę skali (poza pion) i tak już zostaje niezależnie jak długo jadę i z jaką dynamiką. Ponadto gdy stoję na parkingu z zapalonym i rozgrzanym silnikiem na wolnych obrotach i otworze maskę to nie widzę aby się wentylatory obracały na chłodnicy.
Czy to jest normalne czy mam coś spieprzone z załącznikiem wentylatorów, czujnikiem temperatury lub termostatem.
Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki!

jeżeli tylko wiatraki nie startują, a startuje sprężarka, a może jak najbardziej tak być, to możliwe że jest to czyjnik temperatury... w różnych samochodach był w różnych miejscach umieszczany, np. w BMW 3 był w układzie wentylacyjnym przed parownikiem... w Maździe 626 GD był w obudowie termostatu czujnik, który załączał klime... ja niestety patrze na schematy i nie widzę od czego to może być... może jakiegoś mega kundla zrobiłeś ;p i dlatego nie mogę dojść po kolorach poniżej podaję linki do schematów, może dojdziesz do czegoś

podsumowując, jeżeli zwarcie tych dwóch kabli załącza tylko wentylator klimy, to po prostu zewrzyj je na stałe, niech sobie pracuje (oczywiście jeżeli i tak będzie się wyłączał wraz z wyłączaniem kklimatyzacji) natomiast jeżeli on steruje też pracą sprężarki to radziłbym jednak podłubać do czego on idzie... żeby w przypadku zgubienia gazu/oleju z układu A/C nie zatrzeć sprężaki... Swoją drogą wypnij wyczkę z czujnika ciśnienia, tego co się znajduje w osuszaczu i zobacz czy klimatyzacja nadal się załącza - bo nie powinna...

tutaj masz linki ze schematem instalacji (w PDFie)
do wersji do 1993r.
http://rapidshare.com/files/229758832/do_1993_roku.pdf.html

a tutaj po 1994r.
http://rapidshare.com/files/229759557/od_1994.pdf.html

witam wszystkich mój problem jest chyba jak każdego kto ma LPG w mazdzie czyli sprawy przepływomierza aczkolwiek nie do końca jestem tego pewien czy to właśnie on dlatego proszę o rady mam mazde 626
poj 2,0 sedanik z 93r i pewnego dnia zaczął się buntować od momętu kiedy wstawiłem jej lpg objawy są tak jak by był uszkodzony przepływomierz czyli na benie nie czyma obrotów gdy jade i wcisne sprzęgło autko gaśnie problemy mam z odpaleniem, a na lpg w miare idzie najpierw obroty wysokie a po nagrzaniu spadają nawet za dużo bo do 300 ale idzie lepiej jak na benie. mazdą latam tylko ja i na 100% nic nie strzeliło w przepływomierz. następny problem który powstał to z ogrzewaniem temperatura na wskaźniku prawie na maxa a w autku zimno wydaje a właściwie wiem że to termostat i też on moze być powodem nie dogrzania instalacji gazowej dlatego tak wojuje z obrotami ale dlaczego dzieje sie tak na benie nie mam pojęcia liczę na waszą pomoc

Witam mam mazde 626 1.8 16v z 93 roku na holenderskiej instalacji gazowej.
Można powiedziec że mój problem zaczął sie jakis rok temu tzn. ogrzewanie działało coraz słabiej.Nagrzewnica była płukana ale to jej bardzo nie pomogło. Aż wkońcu postanwiłem wymienić płyn chłodniczy i nagrzewnice (używana ) co stało sie w ta sobote.Z wymianą nagrzewnicy zeszło mi sie dwa dni( najwięcej czasy poświęciłem rozmontowaniu i ponownym złożeniu deski rozdzielczej) po czym zalałem nowy płyn "petrygo alu" oraz odpoiwetrzyłem cały układ ( do tzw drugiego włączenia sie wentylatora ). Efekt był taki ze ogrzewanie wcale nie działa i na dodatek nie diała instalacja lpg ( podejrzewam ze jest za mała temperatura i poprostu nie chce sie włączyć) termostat mam ok bo niezależnie od szybkości jazdy na rozgrzanym silniku wskazówka jest troche ponad połowe.Cały układ zalewałem i odpowietrzałem już dwa razy ale to nie dało rzadnego skutku....
Może mi ktoś powiedzieć w czym tkwi problem

Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?

Nie wiem od czego zacznę


Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Jak nie ma wycieków płynu, a wciąż go musisz uzupełniać to odpowietrz układ chłodzenia i masz po problemie.

Witam serdecznie!
Jestem nowym uzytkownikiem, ale juz od dluzszego czasu przegladam to forum i nie moge znalezc interesujacej mnie odpowiedzi.
Otoz mam problem ze swoim autem. Posiadam mazde 626 GE 2.0 z napedem na 4 kola z 93 roku.
Moj problem polega na tym, ze silnik dostaje strasznie duzej temperatury. Na kontrolce wskazowka jest na czerwonym polu po zrobieniu moze 5 km.
Zostal wymieniony termostat oraz chlodnica. Nadal nie pomaga.
Brak mi pomyslow juz na to wszystko. Co moze byc tego przyczyna ?
Zostala wymieniona uszczelka pod glowica a ona sama zostala zplanowana.


Dla testu zostal wyjety bezpiecznik od wentylatora - Temperatura spada podczas bardziej dynamicznej jazdy (paradoks).
Przy jezdzie na 5-tym biegu i przy 2 000 obrotow po kilku minutach jak wspomnialem wczesniej temperatura jest bardzo wysoka.
Po wkreceniu auta na obroty 4-5 tysiecy temperatura spada do polowy.
Czy moze to byc wina pompy wody ? Pracuje po prostu moze lepiej jak auto ma wyzsze obroty ?
Brak mi pomyslow, mechanicy nie wiedza za bardzo co zrobic (jak zawsze zreszta...)
Dlatego prosze o pomoc.
Auto jest zagazowane, ale nie jezdzone na gazie nic a nic.

Dolny wąż od chłodnicy zawsze będzie zimniejszy od górnego - przecież chłodnica oddaje ciepło w powietrze, a jeśli jest mróz to może trafiłeś na moment, gdzie termostat nie jest w pełni otwarty itp itd.

Łączenie szeregowo nagrzewnicy z reduktorem - buahahaha, nie wiem jak jest w Mazdzie, a wyobraź sobie sytuację, kiedy w większości aut steruje się zaworkiem na dopływie cieczy do nagrzewnicy. Zamknij sobie ogrzewanie - zobaczymy jak daleko ujedziesz. Poza tym woda szybciej krąży chyba na krótszych odcinkach?

Auta na LPG słabiej grzeją - reduktor zabiera ciepło - mit obalony - miałem Carinę II z LPG, Golfa I, teraz jeżdżę jeszcze Mazdą 626 GLX '85, we wszystkich "po Bożemu" reduktor równolegle z nagrzewnicą i grzeje tak, że można w majtkach jechać przy - 25 stopniach. Znam masę aut z LPG i z ogrzewaniem nie ma - nie ma! najmniejszego problemu. Nudzi Ci się - kup sobie GE-to tak na marginesie, bo nie mam już nerw na ten model.

Co należy sprawdzić, jeśli auto słabo grzeje.
Jeżeli przy -20 stopniach, po przejechaniu od momentu odpalenia auta (nie licząc postojów) przejedziecie 4km i nie będzie 90 stopni, to termostat.
Jeżeli auto normalnie osiąga temeraturę, to przy 90 stopniach otwieracie ogrzewanie na max i sprawdzacie czy obydwa węże idące do nagrzewnicy są gorące. Jeżeli tylko dopływ gorący a ten drugi letni, to jest zapchana albo zapowietrzona.

Jak odpowietrzyć. Jeśli nie macie LPG, to popuście czujnik temperatury albo podczas nalewania płynu wykręćcie go całkiem i lejcie aż wyleci nim ciecz. Jeśli jest LPG, to mądry gazownik montuje go najwyżej jak się da i wtedy rogrzewaćie auto do 90, wyłączacie silnik i popuszczacie na parowniku wąż - spokojnie, nic się nie stanie, upuścicie powietrze i ok.

Nic innego się nie wymyśli. Nawet FIAT UNO po wymianie termostatu i odpowietrzeniu grzeje pięknie, dzisiaj jechałem Mazdą GC na LPG i po 10 km cofałem suwak ciepłego na połowę, bo nie wytrzymałem.

Sory za formatowanie postu. ale nie mam czasu.

Off topic: Mówienie, że coś jest pewne na 99% czy na 1% oznacza to samo, bo nastąpi to lub nie


Właśnie co sprowadziłem Mazdę 323F, 1997 rokGratuluję!
Na liczniku jest 129000To wartość, przy której Z5 lubią sobie zacząć siorpać (?) olej .
według wpisu był wymieniany 17000 km temu (...) stan oleju jest bliski minimum.Można to dwojako tłumaczyć. Albo od wymiany nikt nie dolewał oleju i jego stan się dlatego obniżył (standardowa eksploatacja i zużycie oleju) lub też olej nie był wymieniany na czas, bo silnik tak dużo go pił, że ciągłe dolewanie zastępowało jego wymianę. Dlatego też po wymianie oleju precyzyjne kontroluj stan oleju do następnej wymiany, aby określić faktyczne spalanie oleju silnikowego.
czekam aż przyjdzie Midland (10W-40)Uważam, że to dobry wybór. Sam jeżdzę na Midland MicroOil Synqron 10W-50.
Autem jeździła kobieta więc jest bardzo zadbane.Nie zapominaj, że kobiety (bez urazy) dbają o to, co widać, nie pamiętając o tym, co faktycznie ważne - silnik, zawieszenie, ogólna mechanika.

Przejdźmy do szczegółów.

Ewentualne spalanie oleju:
Jeżeli takowe występuje i to na dodatek w dużych ilościach, to przy założeniu, iż silnik jest szczelny (to już napisałeś) do roboty są albo uszczelniacze lub też pierścienie olejowe. Tego nie wiesz, ale dowiesz się, jak wymienisz olej i będziesz kontrolował stan oleju. Silniki Z5 jakoś tak lubią właśnie od około 120-150kkm zacząć spalać sobie większe ilości oleju silnikowego. Jeżeli nie będziesz miał tego problemu (podstawowa usterka tych silników przy w/w przebiegach), to możesz uważać się za szczęściarza.

Falujące obroty:
Możliwości jest kilka. Niektóre występują wraz z innymi objawami. Podstawową usterką jest:
- niski stan płynu chłodzącego. Mimo, że uzupełniłeś jego stan w zbiorniczku wyrównawczym, nie pisałeś, czy poziom płynu w chłodnicy jest zadowalający. Sprawdź to koniecznie, bo możesz mieć uszkodzony korek na chłodnicy i mechanizm ponownego uzupełniania cieczy w chłodnicy może nie funkcjonować prawidłowo.
- uszkodzony termostat - pracuje tylko na "małym" obiegu. Na szczęście termostat kosztuje niewiele.
- silniczek krokowy przepustnicy do czyszczenia - prosta i tania procedura ("Czyszczenie przepustnicy" - na problemy z wolnymi obrotami),
- uszkodzony przepływomierz - oby nie...
Jeżeli więc nie jest to przepływomierz, to nie masz zbytnio czym się martwić.

Mrugająca kontrolka ciśnienia oleju:
Tu różnie bywa. Przyczyną może być pompa (Arma - Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się na stałe - brak smarowania?)
wymiana pompy oleju poprawiła działanie układu smarowania.Ale nie zawsze. Niekiedy powodem może być niski stan zużytego oleju. (wymiany powinny być przeprowadzane co 10kkm) Jest i trzecia opcja - może być zapchany smok, czyli sitko w misce olejowej, którym pobierany jest olej do obiegu:
Braki ciśnienia oleju i jedna z prostych tego przyczyn.
W 626 występuje jeszcze dodatkowo problem z zaworkiem w pompie, ale chyba w Z5 tego problemu nie ma - Tu pomoże Ci Jaksa.

Inne:
- Zmień wszystkie paski - Przezorny Zawsze Ubezpieczony.
- Przed okresem zimowym sprawdź funkcjonowanie ogrzewania - później możesz nie mieć możliwości (nieskie temperatury - zbyt niskie do pracy przy aucie pod chmurką).
- Sprawdź układ hamulcowy - niekiedy potrafi źle funkcjonować.
- Zaprzyjaźnij się z akumulatorem.
- Jeżeli masz pilota - upewnij się, że bateria jest wystarczająco sprawna.
stary model jest do numeru z końcem 650120Blisko. Paski rozrządu o 125 ząbkach (1001mm) były stosowane do numeru podwozia ...605120. Od numeru 605121 montowano paski o 123 ząbkach (983mm). Szerokość w obu przypadkach wynosi 22mm.

Zajrzyj czasami na stronę:
InterCars
Wiele możesz się tam dowiedzieć o częściach do swojego nowego samochodu.

Pamiętaj, że piszę obiektywnie, ale to nie oznacza, że od razu silnik nadaje się do remontu! Są to tylko szczegóły, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Pozdrawiam
..::GofNet::..