makler giełdowy demo

Katalog wyszukanych haseł

dowload


"Fotelik" <mrs_exclus@poczta.onet.plwrote in message

| | | nowa swiecka tradycja funkcjonuje znakomicie - jak co roku porschak w
xtb
| do
| wziecia prawie za darmo!
| tak tytulem informacji pisze....

| Gość który zajął w tamtym roku 2 miejsce zapłacił 7 mln podatku  :-) od
| zysków z giełdy :)
| Gazeta regionalna pisała o nim że to najwiekszy podatek w okolicy :)
| mrs_exclusive

no jesli tyle zarobil to i odpowiednio zaplacil. ale znajac polskiego
fiskusa zastanawiam sie czy nie kazali mu zaplacic kasy od rachunku demo
tzn
konkursowego :-)


Jeśli to kogoś pocieszy to zaczynał od bycia maklerem w banku :)
Czyli co? Można ;)
mrs

witam wszystkich

poszukuje programu symulującego zasady ustalania kursów podczas fixingu oraz
zawierania transakcji podczas notowanń ciągłych opartego o rzeczywiste
zasady panujące na naszej giełdzie.

Przygotowuje sie do egzaminu na maklera - a tam troche pytan z tego jest -
chcialbym to sobie dobrze przecwiczyc.

Jesli ktos natknal sie na cos podobnego to bede wdzieczny za wszelkie
informacje

pozdrawiam
Mariusz

UWAGA NOWOŚĆ!! Zostań Maklerem...

Szanowni Pństwo,

Każdy z Was może zostać Maklerem, wystarczy tylko stały dostęp do internetu i
nauka obsługi prostej platformy handlowej.
Dla tych z Państwa którzy nie mieli doczynienia nigdy z giełdą oferujemy
bezpłatne rachunki demonstracyjne
[ transakcje odbywają się w realnym czasie, na prawdziwej giełdzie i w
aktualnych cenach, oferujemy lewar 1:100 i 1:200 ].
Aby uzyskać wiecej informacji zapraszamy do naszego portalu
www.deltaplusforex.com

Użytkownik yarroll <ko@boruta.demo.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9YIi5.17351$ct3.409@news.tpnet.pl...


... jesli tak, to jak placi sie  podatki? Mozna odjac straty od zyskow i
dopiero od roznicy placi sie podatek, czy tez podatek placi sie od sumy
zyskow poszczegolnych transakcji? Rozliczenie z fiskusem co rok? Czy placi
sie zaliczke a jesli tak to kiedy? Czy istnieje cos takiego jak "koszt
uzyskania dochodu" i co mozna do niego zaliczyc (komputery,
oprogramowanie,
RSP, rachunki telefon.-internetowe)?


czesc,
nie ma w Ustawie o Rachunkowości ani w ustawach podatkowych przepisów dot.
kontraktów giełdowych ( kontrakty futures nie sa papierami wartościowymi ! )
Kwestie podatkowe są więc rostrzygane na podstawie przepisów ogólnych ustaw.

Straty z rynku futures mogą być odliczone jedynie od dochodów pochodzących z
tego samego rynku.
Wykazujesz to jako dochód (oczywiscie netto) w picie ( choć zastanawiam się
czy fiskus jest w stanie to sprawdzić ?  - nie wolno mi jednak oficjalnie
namawiać do nie płacenia podatków więc tego nie robie :) !!!!! , jak jesteś
lokals ( czyli maklerem niezależnym /rynek WGT/- to musisz prowadzić pełną
księgowość i zarejestrowac firme - i tutaj nie ma już taryfy ulgowej - za to
masz nizsze oplaty i nizsze depozyty, ale ty pewnie nie jesteś traderem bo
byś to wiedział).

Co do kosztu uzyskania przychodu - jestem w trakcie sprawdzania co tak
naprawde mozna na tym zdzialac - logika podpowiada jednak ze jedynie odjac
prowizje maklerska - ale mowie to bez potwierdzenia w US.

Warranty :
?zyski uzyskiwane w obrocie warrantami opcyjnymi nie podlegają zwolnieniu od
podatku dochodowego, który jest pobierany zarówno od osób fizycznych jak i
prawnych zgodnie z przepisami :

Ustawa z 26 lipca 1991 o pod. od osób fizycznych , Ustawa z 15 lutego 1992 o
podatku od osób prawnych ?

( czyli pit raz w roku i wydruki operacji zachowujesz na 5 lat - bo moga to
sprawdzic )

pozdr.
Zbyszek


Interesuje mnie jak popularna jest w Polsce gra na Forexie.
Czy to graja ci sami co na gieldzie, tyle ze wieksza kasa, czy
maklerzy, czy biznesy


Czasem ci sami czasem nie ci sami. Indywidualnie sa tacy którzy graja na
WGPW i na Forexie (np. Dieter czy ja), a sa tacy którzy tylko Forex.
Kasa potrzebna jest nie koniecznie wieksza, a wrecz dzieki lewarowi na
Forexie wystarczy mniejsza kasa do gry.


i jak wyglada ocena sukcesu, zyskow, strat.


To juz zalezy od tego jak kto gra. Jedni z tego zyja, inni dorabiaja,
niektórzy ciagle walcza, jeszcze inni bankrutuja.
Samo ryzyko jest spore bo istota gry na FX opiera sie na lewarze, wiec
ryzyko duze ale i mozliwosci zysku spore.


Z informacji prasowych sa dane jedyn ie o kilku biurach maklerskich,
ktore przegraly na Forexie kase klientow.


A o biurach które przegraly kase klientów w inny sposób nie slyszales?  WGI
czy jak sie to nazywalo.
Zreszta to nie znaczy ze FX jest zly tylko biura beeee ....
Normalne biura czerpia zyski ze spreadu czyli prowizji z transakcji.


Jaki to moze byc obrot dzienny, miesieczny, roczny z Polski,
jaka stopa zwrotu ?


Dzienny swiatowy obrót to okolo 1.9 biliona USD. Nie wiem ile z tego robimy
w Polsce ale nie ma znaczenia bo FX to rynek swiatowy.
A stopa zwrotu? Zalezy tylko od grajacego.


Czy takie analizy sa publikowane, kraj po kraju, ilosc zlecen,
wielkosc zlecen, zysk, strata w procentach .


Nie spotkalem ale moze dlatego ze nie szukalem.


Czy Forex ma swoich maklerow w Polsce, Europie Wschodniej, ktorzy
organizuja dla graczy szkolenia, promuja gre na Forexie i wciagaja nowych
do gry ?


Chocby XTB jest biurem brokerskim które robi szkolenia cyklicznie ogólne z
FX i podstaw AT. No i mozesz zalozyc sobie u nich konto demo do trenowania
na wirtualnej kasie.

O sam Forex proponuje Ci pytac na grupie wgt.forex (news.wgt.com.pl)

Pozdrawiam
Alex

Witam!

nie ma w Ustawie o Rachunkowości ani w ustawach podatkowych przepisów dot.
kontraktów giełdowych ( kontrakty futures nie sa papierami wartościowymi
! )
Kwestie podatkowe są więc rostrzygane na podstawie przepisów ogólnych
ustaw.

Straty z rynku futures mogą być odliczone jedynie od dochodów pochodzących
z
tego samego rynku.
Wykazujesz to jako dochód (oczywiscie netto) w picie ( choć zastanawiam
się
czy fiskus jest w stanie to sprawdzić ?  - nie wolno mi jednak oficjalnie
namawiać do nie płacenia podatków więc tego nie robie :) !!!!! , jak
jesteś
lokals ( czyli maklerem niezależnym /rynek WGT/- to musisz prowadzić pełną
księgowość i zarejestrowac firme - i tutaj nie ma już taryfy ulgowej - za
to
masz nizsze oplaty i nizsze depozyty, ale ty pewnie nie jesteś traderem bo
byś to wiedział).

Co do kosztu uzyskania przychodu - jestem w trakcie sprawdzania co tak
naprawde mozna na tym zdzialac - logika podpowiada jednak ze jedynie odjac
prowizje maklerska - ale mowie to bez potwierdzenia w US.

Warranty :
?zyski uzyskiwane w obrocie warrantami opcyjnymi nie podlegają zwolnieniu
od
podatku dochodowego, który jest pobierany zarówno od osób fizycznych jak i
prawnych zgodnie z przepisami :

Ustawa z 26 lipca 1991 o pod. od osób fizycznych , Ustawa z 15 lutego 1992
o
podatku od osób prawnych ?

( czyli pit raz w roku i wydruki operacji zachowujesz na 5 lat - bo moga
to
sprawdzic )

pozdr.
Zbyszek


Zbyszku, jestes pewien tych wnioskow? Oto co znalazlem na stronach GPW:

3.10 Podatki
3.10.1  Podatek dochodowy od osób fizycznych
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 grudnia 1998 r. w
sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych (Dz.U. z
1998 Nr 156 poz. 1022), osoby fizyczne są zwolnione z podatku dochodowego od
dochodów uzyskanych ze sprzedaży papierów wartościowych, o których mowa w
art. 3 ust. 3 (prawa pochodne) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. Prawo o
publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz.U. z 1997 Nr 118, poz. 754 z
późn. zm.), których cena zależy bezpośrednio lub pośrednio od ceny papierów
wartościowych wymienionych w art. 52 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 26 lipca
1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity Dz. U. Z
2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) oraz z dochodów uzyskanych z realizacji
praw z tych papierów wartościowych.
Zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli sprzedaż tych papierów wartościowych
jest przedmiotem działalności gospodarczej.
Zwolnienie ma zastosowanie do dochodów uzyskanych w okresie od 1 stycznia
1998 r. do 31 grudnia 2000 r.

 To z "Warunkow emisji i obrotu... itd. kontraktami na FW-20. - plik do
sciagniecia "274 00.zip" - podobny tekst nt. warrantow na indeksy znajdziesz
na podstonie GPW: http://www.gpw.com.pl/gpw/sp/2/warwig_3.htm#3-16

Sprawa jest powazna, chyba nikt nie chce sie niemile zdziwic.

Pozdrawiam,
Yarroll
ko@boruta.demo.pl

Witam!
Chcialbym wlaczyc sie do dyskusji, poniewaz mialem klienta z ktorym bardzo dlugo
omawialismy sprawe mozliwosci zastosowania arbitrazu na kontraktach.
Podkreslam, ze moje wywody maja czysto teroetyczny charakter (choc oparte na
praktyce), do niczego nikogo nie namawiam, ani nic nie sugeruje.
Na poczatek troche wyjasnien:
1. NIe znam biura maklerskiego ktore daloby kredyt na kontrakty, a nawet na
akcje bez udzialu wlasnego klienta. Nawet kredyty na PKN byly z udzialem srodkow
wlasnych klienta. Sytuacja ktora opisywaliscie wczesniej jest mozliwa pod
warunkiem, ze uzyje sie np. kredytu konsumpcyjnego przyniesie srodki do biura
tam wezmie niewielki kredyt pod zakup akcji. PODKRESLAM jednak jest to bardzo
ryzykowne. Gra nie swoimi srodkami jest przeciez gorsza niz hazard. Dlatego
zacytuje zdanie z amerykanskich filmow: Nie probujcie robic tego w domu. ;)
2. Co do sytuacji opisanej przez yarolla. Pozycje w kontraktach mozna
zabezpieczac papierami ale tylko w pewnej czesci.  I nie chodzi o to, ze makler
nie chce zarobic. Takie sa przepisy KDPW i tyle. Jesli beda to kacje to nalezy
poza tym uzyc odpowiednich wag.
3. Pozostaja dwie sprawy: jednolity i zlozenie 21 zlecen w tym samym czasie.
Drugi problem najlatwiej chyba rozwiazac przygotowujac wczesniej zlecenia przez
Internet. Bedzie to mozna zrobic w nowym systemie DM BOS (nawet offline).
Przygotowac zlecenia do koszyka i wyslac w odpowiednim momencie. Niestety do
czasu wprowadzenia WARSET-u trzeba bedzie liczyc rowniez na szybkie palce
maklera gieldowego ;), ale dzieki Internetowi jest szansa ominac dluga procedure
skladania zlecen przez telefon.
4. Byc moze latwiej bedzie mozna zastosowac arbitraz na TechWig-u lub
wykorzystujac "nienormalna" roznice pomiedzy cenami dwoch kontraktow. W
przypadku TechWigu wystarczy kupic 6 spolek (maja ponad 90% udzial w indeksie).
Arbitraz dwoch kontraktow byl mozliwy  (znam czlowieka ktory to zrobil i
zarobil) przy wygasnieciu chyba marcowej serii. Marcowe kontrakty byly
kilkadziesiat pkt powyzej WIg-20, natomiast czerwcowe jedynie kilka pkt. Roznica
miedzy nimi byla ok. 30 pkt na korzysc marcowego. Bylo prawie pewne, ze marzec
musi sie uspokoic i zaczac zbiegac do WIg-20. W przypadku krachu dzialo to by
sie jeszcze szybciej, w przypadku zwyzki (taka wtedy przewidywano), marzec
powinien rosnac wolniej niz czerwiec.
Ciekawe jest poza tym to, ze od pozycji skorelowanych depozyt jest znaczaco
mniejszy (zalezy od tzw. wspolczynnika korelacji i roznic kursowych).
Przynajmniej tak jest w DM BOS. Po otwarciu przeciwstawnych pozycji zostawalo
zablokowane na rachunku ok. 200-300 zl. na 1 kontrakcie. Dlatego marne 20-30
pkt. moglo oznaczac 100% zysku w dwa tygodnie. Zmniejszanie sie roznicy
potegowalo wtedy przechodzenie longow z wygasajacego marca na czerwiec. Wtedy
byla to prawie pewna inwestycja. W innych warunkach arbitraz pomiedzy
kontraktami na polskiej gieldzie jest trudny ze wzgledu na duzo nizsza plynnosc
na dluzszym kontrakcie i cene ksztaltujaca sie stale ponizej wartosci
teoretycznej.
Choc mozna spekulowac zmiane zachowan kontraktow dzialajac na bardzo duzej
dzwigni. Byl kiedys fajny artykul na ten temat w Rynkach Terminowych, odsylam.
Tu niestety znam przypadek osoby ktora umoczyla wszystko co miala, bo roznica
miedzy kontraktami nie zachowala sie tak jak przewidywano.
Mysle, ze temat jest bardzo ciekawy i warto go kontynuowac. Szczegolnie
rozwiazanie problemu fiksa w dniu wygasniecia.
Co do bankow to procedura przepchniecia tego przez Wyzsze wladze, ktore na slowo
pochodne krzywia sie strasznie jest baaardzo trudna do przejscia. Nie pomagaja
na pewno sensacje z gazet (mimo, ze dotyczyly innych przypadkow). Z tego co wiem
nie zajma sie tym rowniez fundusze, bo nie moga miec w portfelu pochodnych. Tym
wieksze pole do popisu dla WAS ;)


yarroll wrote:
Witam.

Mam drobna uwage techniczna co do wielkosci linii kredytowej potrzebnej do
przeprowadzenia arbitrazu na FW-20. (Przypomne: kol. Malin opisal zasade
arbitrazu - kupujemy koszyk akcji z indexu W-20 i otwieramy pozycje krotka
na kontraktach; kol. Limak uzupelnil te zasade o koniecznosc zwiekszenia
linii kredytowej, na wypadek koniecznosci uzupelniania depozytow na
kontraktach... Uff:-0 - mam nadzieje ze wszyscy sledzili dyskusje i wiedza o
co chodzi:-))

Otoz zwiekszenie linii kredytowej moze nie wszystkich obowiazywac. Pamietam
jak moje BM otwarlo mi pozycje na kontraktach mimo ze nie mialem wogole
pokrycia w gotowce!! - bank spoznil sie wtedy o 1 dzien z przelewem. Co
prawda nie byla to duza pozycja. Zdecydowal o tym kierownik sali w BM.

Teoretycznie zabezpieczeniem pozycji moga byc rozne papiery. Normalnie biuro
dba jedynie o to zeby miec kase na codzienne gotowkowe rozliczenie pozycji
na wypadek niekorzystnego dla klienta rozwoju sytuacji, jednak nie
zdziwilbym sie gdyby niektorzy klienci byli "rowniejsi" - biuro moze ich
kredytowac co do kontraktow pod zastaw dysponowania ich pozycja dluga w
akcjach. Dla sprytnego maklera jest przeciez oczywiste ze ten zysk
pozbawiony jest ryzyka, - w Stanach chyba kazdy makler zalapalby sie na taki
numer! A czy przypadkiem w regulaminach Waszych BM-ow nie ma takiego punktu
ktory mowi ze "w uzasadnionych przypadkach..." "biuro maklerskie moze... "
"za zgoda prezesa/glownego ksiegowego..." itd? Nie wiem tylko czy to jest
legalne:-)) - w USA niedawno SEC postanowila ukrocic takie praktyki.

Mnie najbardziej dziwi ze za arbitraz nie biora sie np. banki aktywnie
operujace na rynku, ktore utrzymuja koszyk akcji W-20 - swoj lub klientow...
Np. taki BRE, ktory zyluje niemozliwie ceny warrantow. A moze to po prostu
BRE jest naszym Tajemniczym Don Pedrem? :-))) Wszystko by sie zgadzalo:-)))

No, to drzyjcie shortmani:-)))

Pozdr.

Yarroll
ko@boruta.demo.pl


--

Michal Wojciechowski
kierownik Zespolu Uslug Internetowych DM BOS SA
+ 48 22 622 66 22 w.168
http://www.dmbos.com.pl/